The challenge of the school
CABARAN PERTAMA
INTELEK PELAJAR
Melahirkan pelajar yang berilmu pengetahuan, kemahiran, berfikiran kreatif dan kritis serta berdaya saing.
CABARAN KEDUA
GURU.
Membina insan guru yang berilmu, kreatif, kritis, reflektif serta boleh menjadi ‘role model’ , mendidik dengan cekap dan berkesan dan bersifat profesional.
CABARAN KETIGA
PENGURUSAN
Mencapai target pengurusan pentadbiran SMK Dato’ Dol Said sebagai model pengurusan Sekolah Bestari Berkualiti Kementerian Pelajaran Malaysia.
CABARAN KEEMPAT
PERPADUAN
Mewujudkan perpaduan menerusi mekanisme yang mampu menggerakkan pembangunan organisasi dalam kalangan warga sekolah demi mencapai misi dan visi yang telah ditetapkan.
CABARAN KELIMA
PERSEKITARAN SEKOLAH
Menjadikan persekitaran sekolah sebagai taman yang bersih, indah dan selamat demi melahirkan warga sekolah yang sihat dan cergas serta dapat menjalankan tanggungjawab sepenuhnya.
CABARAN KEENAM
HUBUNGAN
Menjalankan hubungan erat dengan semua pihak yang berurusan dengan sekolah melalui secara ikhlas, mesra, berbaik keikhlas, tekun, mesra dan amalan budi bahasa yang tinggi.
CABARAN KETUJUH
PRASARANA
Menyediakan prasarana yang terbaik merangkumi aspek fizikal sekolah, bahan pengajaran dan pembelajaran dan kemudahan teknologi maklumat serta komunikasi.
CABARAN KELAPAN
DISIPLIN
Meningkatkan kualiti sahsiah pelajar ke arah melahirkan pelajar yang berketerampilan, berhemah tinggi, bertanggungjawab dan mempunyai jati diri.
CABARAN KESEMBILAN
PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN
Meningkatkan kualiti pengajaran guru melalui penggunaan pelbagai strategi pengajaran menerusi perancangan program kurikulum selaras dengan misi dan visi sekolah.
0 Response to "The challenge of the school"
Post a Comment